THRIVE – kundcase

THRIVE Learning & Skills Platform är en av de snabbast växande lärplattformarna, och används idag av över 250 kunder.

Kunderna är av olika storlek från några få hundra till omkring hundra tusen användare. Och de finns i olika branscher, såsom retail, restaurang och service, IT, media och mode. Inte helt överraskande finns många av världens mest innovativa produktbolag och varumärken med på kundlistan.

Gemensamt för alla kunder är förstås att de sökt efter ett modernt stöd för effektivt lärande, ofta också som ett steg i att lyfta sin lärkultur till en ny nivå, där just medarbetarnas engagemang och drivkraft ses som en nyckelfaktor.

Nedan hittar du några exempel på olika THRIVE-kunder. Hittar du inte något kundcase som relaterar till din tillämpning eller bransch?
Hör av dig (eller fyll i formuläret längst ned på denna sida) så kan vi hjälpa dig att hitta ett case som är relevant för dig.

 

Skärmbild av lärplattformen THRIVE hos mediebolaget Sky.

Sky

Sky är Europas största medieföretag, med mer än 23 miljoner kunder. Hos Sky används THRIVE av över 21 000 medarbetare.

Varför Thrive?

När Covid-pandemin slog till var Sky, i likhet med de flesta organisationer, tvungna att förändra stora delar av sin verksamhet. Hos Sky innebar det bland annat att periodvis behöva stänga 60 butiker och gå över till distansarbete. Men, istället för att permittera sina medarbetare, tog Sky tillfället i akt för att prioritera och transformera lärandet i sin organisation.

För att lyckas med sin transformation såg Sky att de behövde en ny lärplattform, som i högre grad uppmuntrade till engagemang och kommunikation - och där nytt och relevant innehåll kunde delas snabbt.

Resultat

Efter en snabb implementering rullades THRIVE Learning & Skills Platform ut till över 800 butiksanställda. Och det har inte stannat där. Idag finns omkring 21 000 medarbetare i THRIVE, däribland alla inom Skys support och contact centres. Dessa tar varje månad del av 540 000 innehållsvisningar. Och medarbetarengagemanget är uppmätt till 90 %.

Läs mer om hur Sky transformerade sitt lärande och sin kommunikation med THRIVE här.

DECIEM - The Abnormal Beauty Company

DECIEM är verksamma inom skönhet och hudvård. Deras tillväxtresa präglas av unika värderingar och högkvalitativa produkter till rimliga priser. Företaget har över 1000 anställda, 50 produkter, 42 butiker i 15 länder - och säljer två produkter varje sekund.

Varför THRIVE?

DECIEM sökte efter en modern lärplattform som möjliggjorde kommunikation, samarbete och medarbetardrivet lärande.

Resultat

Hos DECIEM har man en "learners-as-teachers approach", vilken har varit extremt framgångsrik. 90 % av användarna är aktiva i plattformen. 53 % av allt innehåll är skapat av medarbetarna själva. Och i snitt lägger varje medarbetare 83 minuter per vecka på frivilligt lärande.

Läs mer om DECIEM och THRIVE här.

Deciems Thrive-plattform på mobiltelefon.

Skärmbild av THRIVE hos kedjan Krispy Kreme.

Krispy Kreme

Krispy Kreme är ett välkänt varumärke hos kaffe- och doughnutälskare i många länder. Hos Krispy Kreme används THRIVE av mer än 1 800 medarbetare, baserade på 115 olika platser.

Om THRIVE hos Krispy Kreme

Hos Krispy Kreme uppmuntras en kultur präglad av högt engagemang hos medarbetarna. Företaget hade tidigare ett äldre LMS, som inte gav deltagarna den upplevelse de förtjänade. Utöver att söka en lärplattform med välutbyggt stöd för samarbete och engagerande lärupplevelser, sökte man även efter stöd för hantering av regelefterlevnad (compliance).

I THRIVE Learning & Skills Platform fann Krispy Kreme en lösning för alla sina behov, där medarbetarna också kan driva sin egen kompetensutveckling och dela med sig av sina kunskaper.

Läs och se mer om THRIVE hos Krispy Kreme här.

Ted Baker

Ted Baker är ett ledande varumärke inom livstil och mode. Ted Baker finns i cirka 560 butiker runtom i världen.

Varför THRIVE?

Ted Baker kom från en bakgrund av analogt och klassrumsbaserat lärande. Det bestod av väldesignat tryckt material, one-to-one coaching samt energifyllda lärarledda events. Med detta fanns förstås nackdelar. Viktigast var att det var svårt att verkligen engagera medarbetarna, men det fanns också praktiska (och hållbarhetsmässiga) utmaningar i att hantera klassrumskurser på många olika platser samt hålla tryckt material uppdaterat.

Modeföretaget beslöt sig därför för att söka efter en modern lärplattform, vilket också kom att bli Ted Bakers första globala HR-plattform.

Resultat

Lanseringen av THRIVE hos Ted Baker blev framgångsrik, och byggde på THRIVE:s stöd för kampanjer, events och lärresor. Med detta fick de också igång sin målgrupp att bli aktiv på riktigt, där användarna både skapar och delar innehåll samt knyter kontakter och samarbetar.

Idag används THRIVE av mer än 2 000 användare, med ett uppmätt engagemang om 77 % och hela 57 % användarskapat innehåll.

Läs mer om hur Ted Baker använder THRIVE här.

Skärmbild av THRIVE hos Ted Baker.

Skärmbilder från THRIVE hos Sumo Group.

Sumo Group

Sumo Group är ledande inom spelutveckling. De har tagit fram många prisbelönta spel, med exempel på titlar såsom Sonic Racing, Little Big Planet och Hitman. De är ett snabbväxande företag som idag består av 1 200 anställda, fördelade på 15 utvecklar-studios i ett flertal länder.

Varför THRIVE?

Med närvaro på en mängd olika geografiska platser sökte Sumo Group efter en lärplattform där medarbetarnas olika kompetenser och expertis blev synliga, och där kunskap bättre kunde delas i hela företaget, oavsett plats.

När de sökte efter en ny lärplattform fann de att mer traditionella LMS saknade mycket av den funktionalitet de eftersökte. Huvudsyftet för Sumo Group var att kunna understödja en kultur där alla kan ta ägarskap för sin egen personliga utveckling. De sökte också en plattform som kunde agera som en "hubb", där ledare lätt kunde nå ut med sitt budskap till hela organisationen.

Sist, men inte minst, så ställdes höga krav på användargränssnitt och användarupplevelse (UI och UX). Inte så konstigt, givet att detta är kärnvärden hos Sumo Group utifrån sin verksamhet som spelutvecklare.

Resultat

Användarupplevelsen fick högt betyg redan under utvärderingsfasen. Sumo Groups användare uppplevde alla att plattformen var lätt att förstå sig på, intuitiv att använda och en plattform som man gärna återvände till.

Under en tolvmånadersperiod så har medarbetarna där genomfört 127 600 kurser och resurser, 29 211 sökningar gjorts på plattformen och 14 300 sociala interaktioner registrerats (gillanden, delningar och kommentarer).

Idag används THRIVE av mer än 1 200 användare, med ett uppmätt engagemang om 95 % och hela 89 % användarskapat innehåll.

Läs mer om hur spelbolaget Sumo Group använder THRIVE här.

Nyfiken på THRIVE?

Vill du höra mer om hur THRIVE kan få din organisations lärandet att frodas? Eller ta del av en demo och se själv?

Fyll i formuläret nedan, så hör vi av oss.

Fält markerade med "*" är obligatoriska.